Zojuist geopereerd

Hou hier een dagboek bij van uw oorcorrectie.

Re: Zojuist geopereerd

Berichtdoor Eveline » do jul 01, 2010 9:27 pm

Hi Nero!

Fijn dat het beter gaat!! Vanacht ook weer goed geslapen?
Haha, thanx ;) dat is wel relaxed zeg, gelijk je eigen haarband om, nee dat was geen optie bij mij :) helemaal ingewikkeld dus, hihi.

Dat is inderdaad fijn zeg, om ff je oren te kunnen zien! Tof dat ze er mooi uitzagen! Zwellingen en kleuring gaat idd snel weg, dus dat komt helemaal goed.
Bij mij is nu rechts wat meer de welling weg, en ik heb het idee dat die daardoor iets verder is uitgeklapt :? hoop dat het m'n verbeelding is.. maar ben d'r bang voor :oops: heb vandaag in de zon gezeten, dacht dat t wel weer kon eigenlijk.. nu zou ik willen dat k dat niet gedaan had.. :oops: gelijk maar haarband in gedaan. Gewoon voor de zekerheid ofzo..
Snel naar buiten snap ik :D heb vandaag de hele dag in het park gezeten, heerlijk! Gewoon "vrij" hihi, niet meer binnen 4 muren.. Weer met andere mensen contact, zo'n week opgesloten maakt je een beetje contactgestoord ;)

Idd fijn dat ik er over kan praten (nu, want heb ik ook heel lang niet gekunt). Misschien vind jij dat ook wel fijn als je dat bij een vriend uit die vriendengroep probeerd, klinkt alsof je ze behoorlijk kent en een goede band hebt. Maar als je je daar niet relaxed onder voelt hoef je dat natuurlijk niet te doen! Denk er alleen ff over na ;) :roll:

En vervolgopleiding beetje leuk? Ik had een schurft hekel aan school, maar had de beste klas ooit op vervolg 8) Haha, slim geregeld!! Lekker hoor! Klink nu ff als een oud mens; geniet er maar goed van, die lange vakanties! Is echt te relaxed en zou willen dat k dat nu weer had :lol: Ga je nog op vakantie? Ik ergens eind aug-sept ofzo.

Jezekers, dat is echt het fijnste wat er is! Heb de hele tijd staartjes in, ook om het haar nog weg van de littekens/wonden te houden, vind k niet zo'n fijn idee als het daar de hele tijd tegen aankomt. Mensen gewoon recht kunnen aankijken en niet je hoofd steeds half wegdraaien.. Hihi, super mooi!! En idd in spiegel kijken is het mooiste ;) ben sinds maandag verslaafd :D

Haha, thanx, heerlijk gegeten!

Fijne avond en slaap lekker voor zo!

Groetjes,
Eveline
Eveline

Berichtdoor Nero » vr jul 02, 2010 7:15 am

Hey Eveline ,

Haarband en verband is er nu definitief af :D Alleen bij slapen.

Oren zien er goed uit , beter als ik had gedacht! Ik kan die dikke rode randen niet meer zo goed zien , dus dat is of verminderd of ik heb het niet goed gezien ofzo (Was ook maar heel even). Oren zijn absoluut niet symmetrisch , als je goed kijkt zie je dat mijn ene oor aan de bovenkant heel lichtelijk afwijkt. Maar dit is iets wat niemand zal opvallen en waar ik prima mee kan leven :)

Zojuist voor het eerst haren gewassen, was erg wennen. Ik had het water al wat kouder gezet omdat ik bang was dat heet water misschien zwellingen zou bevorderen of pijn zou doen ofzo. Ging goed , heb minimaal 20 minuten lang shampoo door mijn haren gewreven heerlijk haha.

Jij bent al wel lekker in de zon geweest ja? Ze hadden mij aan de telefoon gister gezegd dat ik daarmee nog wel moest oppassen. Wel balen want ik durf het niet meer , voelde je pijn aan je oren als de zon erop scheen?

Ik ga binnekort nog even kijken of ik wat goeie foto's kan maken , die stuur ik je dan wel.

Het is natuurlijk altijd afwachten of de genezing goed verloopt en de stand goed blijft , maar omdat wij er zo ontzettend veel op letten kan het zijn dat we ons wat onnodig druk maken.

En ik heb ook een hekel aan school , maargoed diploma halen en wegwezen :) Ik ga niet meer op vakantie , ik ga sowieso niet veel gekke dingen doen wil namelijk goed uitrusten en alles lekker laten genezen en daarna maak ik alle verloren tijd weer goed :D

Groetjes
Nero
Nero

Berichtdoor Eveline » di jul 06, 2010 9:25 am

Hi Nero,

Even snel reactie hoor, is al weer lang geleden :) ben sinds gister weer aan t werk, toch wat zwaarder dan verwacht :S haha, toch weer onderschat.. Of overschat ’t is maar hoe je het bekijkt ;)
En.. hoe is het met je oortjes??? Staan ze nog mooi? Helemaal tevreden? Veel buiten nu? Vast wel ;) Al weer vrienden gezien, en zagen die het?
Enuhu… heb je foto’s?

Mijn oortjes zijn niet verder naar buiten gaan staan (geloof ik) zal snel weer ff foto op forum knallen. Voelt nogsteeds wel beurs en kan niet echt gemakkelijk bellen :) maar slapen gaat steeds beter, op m’n zij kan met m’n arm zo onder je hoofd gevouwen zodat je oor nergens tegen aandrukt, een goede hug is er nog niet bij maar komt snel goed (hoop ik dan).

Groetjes!!
Eveline
Eveline

Berichtdoor DarknessFalls » do jul 22, 2010 4:40 am

Hey Nero, ik heb ook flap oren, wil het dus ook nu in de vakantie laten doen.

Eerlijk gezegd ben ik best wel bang voor de operatie als ik die krijg.
Ben het ook zat om altijd best lang haar te hebben zodat de flap oren niet teveel opvallen.
Ik wil ook geen heel groot litteken achter m'n oor, het liefst zodat niemand het ziet.
Wanneer zijn je oren weer helemaal hersteld van de operatie ?
Wat kun je het beste doen als je heel erg zenuwachtig bent tijdens en voor de operatie want ik lees nu verschillende dingen en het vreest me toch wel een beetje, maar ik wil het alsnog laten doen.

Hoop dat je m'n vragen kunt beantwoorden,

Gr, Darknessfalls:p
DarknessFalls

Berichtdoor Eveline » do jul 22, 2010 8:17 am

Hi Darknessfalls,

Slim van je om het in de vakantie te willen doen! Heb je al een consult gehad? Zo ja, ziekenhuis of particulier?
Litteken is serieus zoeken om te zien (echt mini-sneetje), dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken! En daarbij staan na de correctie je oren natuurlijk dichter bij je hoofd en litteken zit aan achterzijde :D
Ik ben vandaag precies een maand geleden geopereerd (in het ziekenhuis). Pijn heb ik niet echt meer, behalve als je het stevig aanraakt. Dus slapen op m'n oor gaat nog niet lukken. Is opzich ook logisch, na een bot breken zit dat ook 6 weken in gips en dan lig je er natuurlijk ook niet boven op. Alleen is het met oren een nadeel dat deze aan beide zijden zitten en je er erg vaak met liggen tegenaankomt. Ik vond het herstel de 1e 3 dagen na de operatie wel flink pijnlijk, maar het is het mij echt dubbel en dwars waard geweest, zal het zo echt weer doen! Ook het geld weer neertellen (kreeg niets vergoed). IK BEN ER ZO BLIJ MEE!!!!
Jezelf niet te gek maken met mislukt verhalen op internet hoor! Als het resultaat niet naar wens is gaan mensen dat wèl op internet zetten maar mensen die heel blij zijn zullen dit niet zo snel doen :roll: .
Ik heb expres gekozen voor volledige narcose, leek mij helemaal niets om bij te zijn tijdens de operatie. Stel je voor wat een herrie dat moet zijn?! ;)
Na de operatie heb ik gelijk een serie gehuurt bij de videotheek en deze vanaf dat ik wakker was tot dat ik in slaap viel van moeheid gekeken. Puur afleiding nodig van de pijn. Bij mij bleek m'n tulband te strak te zitten, dus was veel extremer dan bij een ander.
Weet je al of je plaatstelijk verdoving of volledige narcose wilt? Hoe oud ben je (als ik t vragen mag ;)? En hoe reageerd je omgeving??
Succes!!!
Groetjes,
Eveline
Eveline

Berichtdoor Savagerivale » zo jul 25, 2010 4:56 pm

Hey Eveline,

Hoe gaat het nu met je oren? Volg dit dagboek vanaf het begin, en vind het dan ook jammer dat Nero niet meer reageert. Zelf zit ik al 2 jaar te dubben om een oorcorrectie te ondergaan. Echter vind het moeilijk om hierover te praten met familie en vrienden en dus komt het er maar niet van. Hoe heb jij het aangepakt? Eerst een afspraak met een arts gemaakt? of heb je het eerst met je familie besproken?
En hoeveel dagen zit er tussen de eerste afspraak en de daadwerkelijke ingreep?

Groetjes,

SR
Savagerivale

Berichtdoor Eveline » ma jul 26, 2010 1:02 pm

Hi SR,

Tof om te lezen dat je mij/ons al zo lang volgt :D! Ja idd jammer, heb m een PB'tje stuurd in de verwachting dat hij daar een mail van op zijn prive mail krijgt, mr nog geen reactie tot nu toe.
Gaat echt steeds beter, dank je! pijn is te verwaarlozen alleen beetje last nog met slapen als ik te lang op 1 zij lig. Wat ik wel lastig vind (en waar ik een mierenneuker in ben) is dat ik steeds het idee heb dat m'n oren weer wat meer gaan afstaan... maar dat is ook omdat ik daar natuurlijk heeeeeel erg op gefixeerd ben, dus weet niet eens of het "echt waar" is.. :oops: zal er wel bijhoren ;)
2 jaar is ook al een tijd zeg! Ja, vond ik ook heeeel erg moeilijk. Ik heb eerst een afspraak bij huisarts gemaakt en maand later kon ik terecht bij ziekenhuis voor kennismakings gesprek. Ziekenhuis kijkt dan of je aan een waanidee lijd ofdat ze ook vinden dat je afstaande oren hebt, ik mocht gelijk door voor de volgende ronde (en dat terwijl ik echt wel ergere oren heb gezien :D). Na deze afspraak maakte het ziekenhuis een offerte, deze heb ik dus zelf betaald ivm niet vergoeden verzekering (deze ontving ik ± 1 week na eerste afspraak ziekenhuis). Na het betalen was het definitief en heb ik het bij mijn ouders gewoon op tafel gegooid (heel diep ademhalen, hart in m'n keel en het gewoon gezegt "ik ga mijn oren naar achter laten zetten"). Ouders reageerden best normaal, ma vond het wel Oké, pa was een beetje stilletjes maar protesteerde ook niet.
Na betaling wordt je pas op de wachtlijst gezet. Omdat ik full-time werk en een collega van me precies in de oproep periode op vakantie was, heb ik een tijdsperiode aangegeven (vakantie van collega) waarin ik niet opgeroepen kon worden. Al met al duurde het vanaf huisarts tot operatie 5 maanden, vanaf 1e afspraak ziekenhuis tot operatie 4 maanden en denk zonder vakantie collega zelfs 3 maanden. :) toch wel lang, maar het is nu gewoon gebeurd!!! Ik kan het nogsteeds niet geloven! Kijk nu altijd minstens 3 minuten in de spiegel, hahahha! En draag nu heel veel staartjes en mooie oorbellen ;)
Ik denk dat de wachttijd bij prive cliniek korter is, maar dat durfte ik niet aan, veel griezel verhalen gehoord en dacht ziekenhuis is sowieso veilig (mietje hè ;)).
Hoop dat dit je een beetje helpt, mocht je nogmeer willen weten vraag maar raak hoor!!
Ik ga er geen moment spijt van hebben. En mocht het helemaal terug-floep-flappen dan doe ik het zo weer, ook het geld (2700 E) zou ik zo weer neertellen.
Groetjes,
Eveline
Eveline

Berichtdoor Savagerivale » ma jul 26, 2010 8:10 pm

Hey Eveline,

Bedankt voor het snelle reageren. Misschien is Nero op vakantie dat hij niet meer reageert....
Maar wat goed dat je zo van je oren kan genieten!!!
Een wachttijd van 5 maanden is inderdaad wel wat lang, misschien komt dit doordat het in het ziekenhuis langere wachttijden heeft? In welk ziekenhuis ben je geopereerd en hoe ben je hier terechtgekomen?
En is 2700 euro een normale prijs? In priveklinieken ben ik prijzen tegen gekomen van rond de 1700 euro.... , ach als het maar goed gebeurd (mooie oren mogen wat kosten).
Hebben ze bij jouw ook kraakbeen weggehaald? Lees soms verhalen dat er een nieuwe techniek is waarbij dit niet hoeft...weet jij hier wat van? En moet je binnekort noch een keer terugkomen voor controle of ben je nu echt helemaal vrij van de bezoekjes?

Weer heel wat vraagjes, hahaha!

Groeten,

SR
Savagerivale

Berichtdoor Eee. » ma aug 02, 2010 4:10 pm

Hoi Eveline,

De laatste tijd zit ik op het internet te surfen,
omdat ik graag ervaringen wil lezen van andere mensen.
Ikzelf ben een meisje van 15 jaar en ben ook al een lange tijd ongelukkig met mijn oren..
een tijdje terug ben ik naar de huisarts geweest om het er over te hebben en hij zei dat
het geen goed idee is, omdat mijn oren dan helemaal tegen mijn hoofd zullen gaan staan ofzoiets :?
dat het mijn gehoor misschien kan beschadigen(?) en het word waarschijnlijk niet vergoed..
ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken, want als ik op internet kijk en foto's zie,
dan zie ik dat er zelfs mensen een oorcorrectie hebben gedaan terwijl ze helemaal niet zulke erge flaporen hebben.
Ik heb niet zulke erge maar ze staan ongeveer 3 cm van mijn hoofd af (huisarts heeft 't zelfs gemeten)
Ook ben ik er echt niet blij mee, want ik heb ook nog eens dun haar dus ze zijn dus niet te verbergen :(

Hoe ver stonden jouw oren van je hoofd af?
Ik vind het resultaat bij jou wel mooi geworden!

Groetjes,
E.
Eee.

Berichtdoor Jessica » do aug 12, 2010 5:37 pm

Heej iedereen :)

Ik volg de verhalen hier ook al een tijdje, en dacht laat ik zelf ook eens iets erbij zetten :)
Voor mij begon het toen ik 12 was.. Op de middelbare school werd ik altijd heel erg gepest met mijn oren.. zo erg dat ik mijn haar nooit meer vast heb gedaan als ik naar buiten ging.
Ik heb het in de jaren erna nog wel eens thuis erover gehad, dat ik me zo onzeker voelde met mijn oren.. en dat ik niet wist wat ik ermee moest doen enzo. Maar opereren leek me ook meteen zo extreem. Dus de middelbare school maar uitgehouden in de hoop dat ik eroverheen zou groeien, maar dit gebeurde helaas niet.
Ik had tijden dat ik dacht van: zo ben ik, leer er mee leven, en andere momenten zakte ik weer terug in de put.. en wilde ik niets liever dan mijn oren laten "fixen".
Toen ik 17 was heb ik met mezelf afgesproken.. als ik 21 wordt, en ik zit er dan nog mee, dan laat ik het doen. Nu ben ik 19, zit er nog steeds heel erg mee, en ik ben het nu gewoon helemaal zat om mijn oren achter mijn haar te moeten verstoppen.

Dus een tijdje terug had ik de dokter gebeld.. was daar echt al super zenuwachtig voor :P Want ja.. hoe reageert iemand erop.. Maar dat ging goed, en toen had ik paar dagen later al een afspraak. De dokter keek even naar mijn oren, en ze gaf me wel gelijk dat ik er wat aan wilde doen. Ik heb toen een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis, en heb de dag erna nog naar het ziekenhuis gebeld voor een afspraak bij een plastisch chirurg.
Ik moest wel even wachten voor ik in het ziekenhuis terecht kon, maar ik heb gewoon de eerst mogelijke datum gepakt :P Keek er echt heel erg naar uit, ook omdat het nu steeds dichterbij komt :)
Vorige week vrijdag was het dus zover, mijn eerste gesprek in het ziekenhuis, en mijn vader ging gelukkig met me mee.
De chirurg was erg aardig en zei dat ik een plooi miste in mijn oor? :P iemand dit eerder gehoord?
Maar goed.. het maakte mij niet veel uit wat het was, als het maar gefixt kon worden.. :O
Hij stelde verder nog wat vragen, en daarna werd er een brief opgesteld voor de verzekering.. Aangezien ik nu 19 ben schat ik de kans zelf klein in dat het nog vergoed gaat worden.. Maar de chirurg was juist erg optimistisch, en hij zei: we gaan er maar gewoon van uit dat het vergoed wordt :O
Dus nu ben ik echt heeeel benieuwd wat er uit die brief van de verzekering komt.

Als het verzekerd wordt ben ik van plan om het in de kerstvakantie te laten doen :) Zo niet.. dan hoop ik dat het vanuit thuis voorgeschoten kan worden ofzo.. Want ik zou nu echt niet meer tot de zomervakantie willen wachten :P

Maar goed.. het is nu afwachten, en vind het erg spannend :D

Voor iedereen die met hetzelfde probleem zit, erg veel succes toe gewenst!
En Eveline, ik vindt dat het resultaat bij jou er erg goed uit ziet :) Ik kan ook niet wachten om mijn haar vast te kunnen doen enzo ^^

Ik houd jullie wel op de hoogte van hoe het verder gaat verlopen :D

Gr. Jessica
Jessica

Berichtdoor Jessica » za aug 14, 2010 8:58 pm

Zo, vervolg op mijn verhaal :O

Vandaag een brief van de verzekering gehad, en het was niet zo een goed nieuws. Ik kreeg namelijk te horen dat de operatie niet vergoed wordt :( Ik baal er heel erg van.. en nu is het even kijken wat ik kan regelen.. Ik hoop in ieder geval dat het nog met de kerst dit jaar kan :O

En even een reactie op het berichtje van Eee:
Als je er zelf erg mee zit, dan kun je het misschien toch beter doen. Ik heb er zelf namelijk heel lang over zitten twijfelen, en nu ik naar het ziekenhuis ben geweest, ben ik er achter gekomen dat k gewoon TE lang heb gewacht.. En als ik een paar jaar eerder was geweest dan was het misschien nog wel vergoed.
Bij een aantal verzekeringen wordt de operatie namelijk nog tot 18 jaar vergoed.

Ik weet niet precies of je een verwijsbrief nodig hebt van je huisarts.. maar als je het echt graag wil kun je er dus beter op tijd mee zijn ;)

Wat zeggen je ouders er van? Zijn die het wel met je eens?

In ieder geval nog erg veel succes ermee!

gr. Jessica
Jessica

Berichtdoor Savagerivale » zo aug 15, 2010 1:27 pm

Hey Jessica,

Jammer dat het niet vergoed wordt! Ik heb morgen een afspraak in het ziekenhuis en ga er ook niet vanuit dat het vergoed gaat worden, maar daar is niets aan te doen.
In welk ziekenhuis ga jij je laten opereren (als het doorgaat)? En heb je een goed gevoel bij de chirurg? Wat gaat het bij jouw kosten...?

Groeten,

SR

Eveline! Hoe gaat het met jouw oortjes? Kom je nog wel eens op deze site?
Savagerivale

Berichtdoor Jessica » zo aug 15, 2010 4:31 pm

Heej SR,

Ja het is echt balen dat het niet vergoed wordt, ook al zag ik dat wel al aankomen..
En ook al wordt het niet vergoed, het gaat zeker door.. Het is alleen dat ik dan misschien iets langer moet wachten.

Ik ga naar het Maxima Medisch Centrum in Veldhoven, en ik heb ook een heel goed gevoel bij de chirurg :)
Toen ik mijn eerste afspraak had in het ziekenhuis was er ook een meisje in de wachtkamer die al zo een operatie had gehad bij dezelfde chirurg. Ze had nog een haarband om, maar die deed ze even opzij en bij haar zag het er ook heel netjes uit. Dus denk dat het bij die chirurg wel goed komt ^^

De kosten daar zijn 1800 euro (1350 voor de operatie zelf en 450 voor de narcose). Ik vind het zelf wel een goede prijs, omdat je ook vaak hoort dat het net boven de 2000 euro is oid.

Bij welk ziekenhuis heb jij dan een afspraak? En weet je ook al hoeveel het je gaat kosten als het niet wordt vergoed?

In ieder geval veel succes morgen! :D

Gr. Jessica
Jessica

Berichtdoor Savagerivale » zo aug 15, 2010 5:42 pm

Hey Jessica,

Je hebt groot gelijk dat je het gewoon laat doorgaan! Ik ben ook niet tevreden over mijn oren en heb er alles voor over om dat te corrigeren. Op de website wordt gemeld dat een oorcorrectie onder lokale narcose 1800 euro kost (dus waarschijnlijk ook 1350 voor de operatie en de rest voor de verdoving). Of deze tarieven kloppen hoor ik morgen in het Spaarne Ziekenhuis.
Ik laat morgen weten hoe het geweest is!

Bedankt!

Gr.

SR
Savagerivale

Berichtdoor Jessica » ma aug 16, 2010 4:58 pm

Heej SR,

Hoe is het vandaag in het ziekenhuis gegaan?

Ik heb vandaag ook weer naar het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat de verzekering niet vergoed (dat wisten ze blijkbaar al :P) en daarna kon ik al meteen een afspraak maken als ik dat wilde :O

Het is nu dus definitief, dinsdag 21 december wordt ik geopereerd :O Ik vind het echt zo spannend :P
Ik moet eerst dus nog 1 keer naar het ziekenhuis en dan maken ze een foto, en krijg ik info over de narcose (oid?), die afspraak zal dan in november zijn.

Het is in ieder geval wel super dat het nu vast staat, en ik kijk er al echt naar uit :D

Maar ik ben benieuwd hoe het daar is gegaan, en ik hoop snel wat van je te horen ^^

gr. Jessica
Jessica

VorigeVolgende

Keer terug naar Oorcorrectie dagboeken